En åsna!

Bästa Jo föreslog att vi skulle förära Pauls mor en åsna i julklapp istället för en get. Jag skrattar så att jag gråter bara av att föreställa mig hennes min på julafton. Alltså - en åsna. VEM köper en åsna utan att det känns som om man hintar rätt grovt? Eller, är det bara jag som är överkänslig? För det är i alla fall helt säkert, om någon gett mig en åsna så hade jag börjat spekulera i vad den representerade. Likaså om någon gett mig en flicktoalett... Jag förstår absolut poängen, men som gåva är den kanske inte helt klockren. Kan lätt skapa mindre inbördeskrig inom hemmets fyra väggar. Å andra sidan kanske det är det som är poängen. Låt stipulera att man kanske inte är överdrivet förtjust i sin svärmor & man ger henne en gåva som man vet kommer att tas emot... inte alltför väl. Då kanske man inte behövs ses lika ofta? På så sätt blir det ju en ypperlig gåva. Viatnamesiska flickor får gå i skola & givaren får själsfrid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0