Mitt potluck bidrag!

Det blev ju inget dansnummer för oss igår - men vi bidrog som sagt till potlucken. Jag frågade Paul vad han tyckte att vi skulle ta med & det tog ungefär en nanosekund innan han tjoade "Butterscotch Gingerbread Cookies"! Så det blev baka av igårkväll, faktum är att vi dök upp medan de fortfarande var varma & jag har bakat mycket i mitt liv... men aldrig stött på ett recept med samma respons som detta. Roligaste ögonblicket var när Paul skulle gå bort till dessertbordet för att knycka en till, när han var där såg han att det bara var två-tre kakor kvar mellan två lager, så han beslutade sig för att ta bort pappret mellan. Så fort han gjorde det dök TRE personer på honom samtidigt & bara "Är det du som tagit med de här kakorna?!". När Paul sen svarade att jag gjort dem, ja då kom hela skaran över & haglade superlativt över dem & mig. När vi åkte därifrån kom två andra personer fram & tackade mig för "De bästa kakor de någonsin ätit". Rätt bra betyg för smör & mjölbaserade små skapelser!
& om någon undrar om jag förlorat det lite eftersom jag stylar kakorna i Mumins julkopp - nej, det är väldigt passande. Torontovädret bjuder nämligen på lapphandskar den här morgonen... helt i linje med konceptet vi dras med just nu "worst spring ever". 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0