Prepping for the pros...

Förlåt för dåligt bloggande, men det är lite stressigt i Casa Chvostek just nu. På tisdag kommer nämligen ett gäng hantverkare hit för att slipa golven på ovanvåningen. Jättebra eftersom det betyder att det äntligen blir gjort, mindre bra eftersom ALLT måste ut innan de dyker upp. Möbler, mattor, miljoner legobitar, allt vi med tvång pressat in i garderoberna, Pauls hysterisk överbelamrade skrivbord... Paul som i vanliga fall är världens mest optimistiska människa har för första gången sen 2012 tappat ångan lite inför denna något maffiga uppgift. Själv lever jag väl i någon form av förnekelse, jag tror på riktigt att vi kommer att fixa det på något vänster & känner mig kanske mest stressad över att Paul är stressad. Det & att vi måste packa ner Tors lilla rum i ett gäng lådor. Han älskar nämligen att pyssla på där uppe & det blir ju lite knepigt att säga nej om han ber om att få gå till "Toos roooom!". Jaja, får väl muta med ytterligare en promenad eller cykeltur om det kniper!
Men tillbaka till ovanvåningen. Vi jobbade stenhårt idag på att lasta ut garderoberna & vi kommer att få gno som små jon imorgon också, men hjälp vad härligt det kommer att kännas när allt är klaaart! Golven var ju bland det första vi gav oss på här i huset, för mer än två år sen & det var ju bara ett riktigt skitgöra. Alltså, herregud... när jag tänker på hur jag satt där gravid & eländig & slipade golven i TIMMAR... Vad tänkte vi på?! Nej, nu känns det SÅ skönt att vi har kastat in handduken på just det här DIY-projekt & om någon som läser funderar på att köpa ett gammalt hus så snälla, gör er själva en tjänst & hyr in proffshjälp när det kommer till den här typen av evighetsjobb!
Save

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0